300 pannenkoeken & hoogste bungee van de wereld

6 mei 2018 - Bloukrans Bridge, Zuid-Afrika

Na het lange weekend van afgelopen week begonnen we afgelopen woensdag voor een kort weekje weer bij ons project. Donderdag was het eindelijk tijd voor mijn les over Nederland die al een tijdje uitgesteld was wegens te veel afwezigheid van de klas. De les viel erg in de smaak. Maar echt veel konden ze er niet bij voorstellen. Bij de vraag wat hebben jullie in Zuid Afrika wel wat wij niet in Nederland hebben kwamen antwoorden als: Auto's , ziekenhuizen, honden maar uiteindelijk, met een beetje hulp van de juf hebben ze toch gevonden dat de BIG 5 toch wel uniek is ten opzichte van Nederland. Ook stond er die dag een lesje Natural Science op de planning, wat echt mijn favoriete vak is om te geven. Waar de kinderen normaal alleen maar mogen overschrijven van het bord heb ik het halve huis leeg gehaald om ze het verschil tussen verschillende vaste stoffen te laten ervaren.
Ook heeft de principal bedacht dat we nog wel een extra 'projectje' erbij konden nemen. Of we van een hok even een bibliotheek willen maken. We zijn begonnen met het uitzoeken van de boeken en aankomende week worden de verfpotten gekocht voor the Dutch Libary. Donderdag middag is het tijd voor pannenkoeken, heel veel pannenkoeken. Vrijdag ochtend is er een fundraiser op school waar wij real Dutch pancakes verkopen en de opbrengsten gaan daarvan naar school. Uiteindelijk 1000 Rand opgehaald (de pannenkoeken waren 3 Rand per stuk..) Snelle rekenaars kunnen rekenen dat het iets meer was dan 300 dus. Na de pannenkoeken was het tijd voor de disco. En wat kunnen die kinderen geweldig dansen. Wat een ritme gevoel en vooral ALLEMAAL. Gaaf gezicht.
Zaterdag stond er weer een weekendje weg op de planning. Dit keer naar Tsitsikamma. 's Ochtends een (s)quad ride tour wat wel gaaf was en daarna een kayak/lilo tour wat ook leuk was. Maar vooral Tsitsikamma is zo ontzettend mooi en zo verschillend in natuur. 's Ochtends in de bossen met bomen tot 30 meter hoogte en 's middags tussen kliffen en op zee.

En dan is het zondag weer tijd voor een beetje meer actie. Waar Anne en ik al een paar weken geleden hadden besloten om te gaan, besloten Emma & Tessa vanochtend om toch nog te gaan springen. En de zenuwen kwamen eigenlijk ook niet echt. De sfeer op de brug was ontzettend chill, muziekje op en ontzettend aardige enthousiaste mensen. En de jump was echt geweldig. Voor het springen zei ik tegen de man; 'Maybe you are my last hug' waarop de andere man zei 'I want to be your last hug' Om even aan te geven hoe de sfeer op de brug was. En bij 3.. 2.. 1.. Jump hang je daar 216 meter boven de grond. En zo mooi, zo gaaf, zo geweldig.

Nu toch maar besloten dat dit echt de laatste onverantwoordelijke actie van de reis is. Kan mama met een gerust hart weer op d'r telefoon kijken..

Liefs,

1. Karen:
    8 mei 2018
    Lieve stoere Noa,
    Net weer bijgelezen, wat een ongelooflijke mooie verhalen en foto’s, niet normaal. Ook natuurlijk je video van je jump gezien......wat een kippevel!!!

Liefs karen