Eerste & laatste dagen Kaapstad

13 juni 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

Nu ik zit te wachten op de eerste helikopter vlucht uit m’n leven boven Kaapstad is het weer tijd voor een nieuwe blog. Want er zijn weer nieuwe plaatsen ontdekt. De eerste dagen in Kaapstad waren vol met allerlei hotspots. Omdat ik toen nog samen met Winnie was en later ook met Niels hebben we de grootste dingen in 3 dagen toch knap bezocht. Maandag begonnen we met een Bazbus Tour door Kaapstad. We begonnen bij t Stadion, namen een boottour naar Seal Island, gingen pinguins kijken bij Boulders Beach, fietste door Table Mountain National Park, hebben gehiked omhoog naar Cape Point en eindigde de dag bij Cape of Good Hope met denk ik de mooiste hike die ik in Zuid Afrika heb gedaan. En ‘s avonds om half 9 lagen we in bed. Dinsdag stonden Bo Kaap, Company Gardens, slavernij museum en Muizenberg op de planning. Waar ik Boulders Beach de maandag een beetje vond tegen vallen, het was echt een ‘hotspot’ geworden vond ik Muizenberg strand wel weer heel prettig. Ook daar waren veel touristen (gelukkig niet zoveel als in ‘t hoogseizoen) maar de vibe was heel lekker. Falende en hele goede surfers gezien en natuurlijk foto’s gemaakt bij de gekleurde strandhuisjes. Ook Bo Kaap was een gekke situatie, sta je daar een beetje foto’s te maken van mensen hun huis. Maar met de gedachte erachter en de geschiedenis is het wel een echte must see in Kaapstad. Als er 1 van de bewoonsters uit haar deur stapt vraag ik haar; ‘ Is het niet raar al die touristen die foto’s maken van uw huis?’ Waar ze dan op reageert; ‘Het is pas de laatste 20 jaar zo’ Klinkt voor mij als een lange tijd maar ach alles voor de gram. En ook na deze dag zijn we voldaan en wederom om 9 uur in bed. Op woensdag vlieg ik naar Windhoek maar omdat het de laatste dag met winnie is wilde ik eigenlijk toch nog wel samen naar boven op de Tafelberg. Dus dat doen we nog even voor de ochtend van vertrek. En ook dat uitzicht is wederom weer adembenemend. Aan de ene kant kan je de hele stad zien met Lion’s head en signal hill als pronkstuk en aan de andere kant de woeste zee zien opbotsen tegen de rotsen bij kaap de Goede Hoop. Wederom even gezeten en gewoon gekeken wat is dat toch genieten. Dan is het weer tijd om afscheid te nemen van dit reismaatje en op weg naar het vliegveld om naar Windhoek, Namibië te vliegen. Zin om even wat mensen van ‘thuis’ te zien en na alle drukke dagen in Kaapstad gewoon nog een beetje lekker te releaxen. Na een avondmaal met de Bed & Breakfast houden die claimt 7 persoonlijkheden te hebben ga ik na een lange douch (wat zeer prettig voelt naar 2 maanden niet langer dan 2 minuten gedoucht te hebben) in het hemelbed liggen even een ultiem vakantie gevoel. De volgende dag vertrekken we met z’n drietjes naar Swakopmund en maken weer kennis met een echt stukje Afrika. Zeggen dat je om 12:45 opgehaald wordt en vervolgens om 14.00 pas komen aankakken. Welkom in Afrika. De 4 uur lange rit naar Swakopmund was bijzonder want er was precies helemaal niets, uitgestrekte vlaktes met niets en daar was dan in eens swakopmund. Daar blijven we drie nachten gaan Quad rijden door de woestijn gaan kayakken tussen de zeehonden en gaan wederom weer vroeg naar bed. Maar ontzettend genoten om met Veere en Jolanda te zijn. Toch raar om elkaar dan aan de andere kant van de wereld weer te zien.

Na een paar dagen Namibië had ik ook wel weer zin om terug naar Kaapstad te gaan en dus kwam ik maandag avond weer aan in Kaapstad in t zelfde hostel en in het zelfde bedje.

Omdat Winnie terug naar Nederland gaat helaas wel alleen. Dinsdag ga ik voor een tour naar Robben Island wat met een hele bus Amerikanen was en dus een beetje Amerikaanse enthousiasme met zich mee bracht.. maar wederom een must see voor als je in Kaapstad bent. En als kers op de taart zien we op onze weg terug naar de Haven van Kaapstad een walvis zwemmen. Want inmens groot en wat speciaal om dat te zien.

En nu zoals gezegd zit ik te wachten om in de Helikopter te stappen voor een vlucht boven Kaapstad. En de verwachtingen zijn hoog natuurlijk. Dit is de laatste dag met lekker weer want vanaf morgen gaat het (tot blijdschap van de Afrikanen) regenen tot mijn vertrek zondag terug naar PE en maandag terug naar Nederland.

Nog alles behalve zin om thuis te zijn maar wel ontzettend zin om mensen weer te zien

Liefs,

1. Karen:
    14 juni 2018
    Lieve Noa, hoop,dat je nog intens kan genieten van de resterende dagen. Werkelijk amazing pictures!
    Lieve groet Karen