Beetje surfvibe & uit een vliegtuig springen

24 april 2018 - Jeffreys Bay, Zuid-Afrika

Na de laatste update van woensdag zijn er op het project weinig dingen veranderd. Ik vertelde al dat ik donderdag vrij was omdat er geen kinderen waren en dus zijn Emma, Tessa en ik een dagje wezen shoppen wat eigenlijk heel lekker was. Tijdens onze zoektocht door het  winkelcentrum kwamen we zelfs een jongetje uit mijn klas tegen die mij even op de schouder tikte. '' I miss you" zei hij toen en dat smelt dan even je hart. Vrijdag hadden we nog een (korte) dag op het project, alleen waren er als nog maar weinig kinderen en dus was het erg rustig. Wanneer er maar weinig kinderen zijn is het niet zo dat ze dan juist wat extra aandacht aan de kinderen geven nee de kinderen moeten de hele dag zich zelf vermaken en de lessen worden uit gesteld. Ik vond het maar niets een beetje de hele dag niets doen en dus heb ik de kinderen uit mijn klas mee naar buiten genomen voor een goed potje Annemaria Koekoek, dat viel erg in de smaak. Ook ben ik begonnen met het leren van de namen, dat is nogal een karwei. Alle,redelijk, westerse namen gaan de goede kant op maar nu de rest nog.. dat betekent nog een stuk of 35.
En toen was het alweer weekend en tijd voor ons weekendje weg. Op naar Jeffreys Bay, hét surfoord hier in Zuid Afrika. En dat is te voelen hoor alles relax en rustig aan. Na een lunch aan het strand ploffen we op het strand neer maar vooral heerlijk in de zee. Want wat is die zee lekker. Na een uur moeten we eruit omdat we ons moeten klaar maken voor onze surfles. Hoewel dat zeker niet allemaal van een leien dakje ging was het wel ontzettend leuk om te doen en het levert mooie (ook veel lelijke) kiekjes op. Na 2 uur is ook het surfen klaar en  worden we geattendeerd op een leuk cocktail tentje boven aan het straatje van Jeffreys Bay. Ook daar gaan we even zitten en ook de gasten van de surfschool komen even bij ons zitten. Na een lekkere cocktail vertrekt de helft van ons groepje terug naar PE en gaan wij met z'n vieren naar ons hotel in Jeffreys Bay. Daar is het heerlijk om net ietsje langer te douchen dan de 2 minuutjes die we om de dag in ons eigen huisje kunnen innen. Maar alsnog gaat tijdens het soppen natuurlijk het water wel uit. 's avonds gaan we nog even uit eten en vroeg het bed in. Naja eerst nog even vreugde dansjes doen omdat Polar Bears met de dames kampioen is geworden natuurlijk.
De volgende dag is een spannende dag, al wist mama dat niet.. Want die dag stond een skydive op het programma. Na een ontbijt op het dakterras met uitzicht op zee (inclusief dolfijnen) vertrekken we richting Skydive Jeffreys Bay een kwartiertje verder op. Helaas gaat ook dat weer op zijn Zuid Afrikaans want als we daar aankomen zijn ze even ontbijten maar ze komen eraan. 1 uur later komen ze rustig aan rijden. Gelukkig in dat uurtje nog wel even met Fleur, Rixt en Char gebeld, voor een soort afscheid. Ik had het niet aan mama verteld en vlak voor we gingen springen vroeg ze nog even; "Weer surfen vandaag?'' '' Nee, doen een chill dagje vandaag..'' Oeps.. Maar mama had geen idee.
Dan de sprong, WAUW het gaafste wat ik oooooit in mijn leven heb gedaan!!! En niet eens heel zenuwachtig. Toen we op 3 kilometer hoogte hingen zei ik tegen Roy; '' Ik was gister voor die wedstrijd zenuwachtiger dan dan voor dit'' En het uitzicht tijdens de ongeveer halfuur durende vlucht was natuurlijk onbetaalbaar. Vlak voor de sprong hang jij als springer al uit het vliegtuig en de gene met wie je springt is dan nog in het vliegtuig. Dan krijg je nog wel even kriebels. Maar dat is ook zo weg als je die sprong hebt genomen en je zo vrij en heerlijk gevoel hebt. Als de parachute uit gaat en je dan even zelf mag sturen is het uitzicht dubbel genieten en heb je echt zo'n LEEF gevoel, onbeschrijfelijk maar onwijs lekker. Ik heb er van genoten laten we het daar op houden.
Het berichtje naar mama na de sprong was dan ook als volgt :

Sorry mam ben net uit het vliegtuig gesprongen maar ik sta op de grond en het was het AAAALLLEEEEER VETSTE WAT IK OOIT HEB GEDAAN!!!!

Graag gedaan voor het niet vertellen. En zal vanaf nu ietsje verantwoordelijker doen.

Liefs,

1. Irma:
    24 april 2018
    Wat een lef! Inderdaad maar goed dat je mams niets hebt verteld 😉. Wat maak je veel mee in zo'n korte tijd. Inderdaad LEEF!
  2. Ad sonja Moolhuijzen:
    25 april 2018
    Kijken steeds naar je enthousiaste verhalen uit ! Oh... wat doe je allemaal spannende dingen!
    Geniet van je vrije , lange weekend ( zonder al te veel stunts hè).
    Dikke kus van je opa en oma .